شرکت نتفلیکس اخیراً اعلام کرد که به داشتن یک سرویس بازیهای ویدیویی ساده قانع نیست و هدف آنها به دست آوردن بهترین سرویس در صنعت بازیهای ویدیویی است.
شرکت نتفلیکس (Netflix) در چند سال گذشته بارها در مورد ورود خود به صنعت بازیهای ویدیویی صحبت کرده است و در سال گذشته نیز شاهد خریداری استودیوی توسعهدهندهی بازی Oxenfree یعنی Night School توسط این غول سرگرمی بودهایم. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که در سال 2022 زیرساختهای خود در زمینهی بازیهای ویدیویی را گسترش خواهد داد و هدف اصلی آن نیز به دست آوردن بهترین سرویس ارائه دهندهی بازیهای ویدیویی است.
رید هستینگز (Reed Hastings) به عنوان مدیرعامل نتفلیکس اخیراً طی مصاحبهی خود چشم انداز این شرکت را در زمینهی بازیهای ویدیویی آشکار نمود. وی در جواب سوالی مبنی بر چگونگی کم و کیف خدمات بازیهای ویدیویی نتفلیکس در آینده چنین پاسخ داد که: “ما باید در این زمینه بهترین باشیم، چرا که فعل بودن در آن هیچ فایده و ارزشی برای ما ندارد.”
هاستینگز در طی این مصاحبه با اعتماد به نفس بالا در مورد شروع یک رقابت سنگین با شرکتهای مطرح حاضر در صنعت بازیهای ویدیویی صحبت نمود و قطعاً پشتوانهی مالی عظیم این شرکت نقش مهمی در این امر دارد. وی گفت:
ما قطعاً در ابتدای کار باید بخزیم، سپس به آرامی قدم برداریم تا در نهایت نوبت به دویدن با سرعت بالا برسد [هیچ چیز یک شبه به دست نمیآید]. ما باید جای پای خود را در این صنعت محکم کنیم و حضور داشتن عادی در آن برای ما ارزشی ندارد. ما باید با ارائهی بهترین سرویس ممکن رضایت کاربران خود را جلب کنیم.
هاستینگز در پایان از خبرنگار خواست که در آینده و در زمانی که نتفلیکس در حال بردن جوایز برترین بازیهای سال است مجدداً او را به مصاحبه دعوت کند.
شرکت نتفلیکس سرویس بازیهای خود را در ماه نوامبر سال 2021 میلادی آغاز کرد و به بازیکنانی که اشتراک نتفلیکس را خریداری کرده بودند اجازه داد تا بدون صرف هزینههای اضافی به مجموعهای از بازیهای موبایل دسترسی پیدا کنند. این سرویس در ابتدا شامل پنج بازی از جمله Stranger Things: The Game ،Stranger Things 3: The Game ،Card Blast ،Teeter و Shooting Hoops بود که برای دستگاههای اندروید و iOS در 190 کشور منتشر شده است.
از طرف دیگر، به استناد به نامهای که نتفلیکس به سهامداران خود ارسال کرده است میتوان چنین پیشبینی کرد که این غول سرگرمی قصد دارد تا نهایت توان خود را برای ساخت یک سرویس بازی به کار بگیرد.
از زمان راه اندازی بخش بازی، ما پنج عنوان دیگر را نیز منتشر کردیم که مجموع بازیهای ما در سال ۲۰۲۱ به عدد ۱۰ برسد. ما همچنان در روزهای ابتدایی خود قرار داریم و از پیشرفتمان راضی هستیم. در سال ۲۰۲۲، مجموعهی بازیهای خود را در دو بخش عناوین کژوال و حرفهای گسترش خواهیم داد. ژانرهای بازیها نیز با توجه به برنامهریزیهای ما و تمایل کاربرانمان انتخاب خواهند شد.
با توجه به شواهد موجود، چنین به نظر میرسد که سنتی که در ابتدا توسط سونی با سرویس PS Now آغاز شد و سپس توسط مایکروسافت با گیم پس به بلوغ رسید، اکنون به هدف بسیاری از شرکتهای فعال در حوزهی سرگرمی تبدیل شده است.